18 aug. 2009

Förlovad med en sämre version av mig själv ;)

Ibland tror jag att min sambo och jag är samma person. Denna konversation utspelade sig nyss:

Jag sitter i vardagsrummet, sambon står i köket och lagar mat:

Sambo: Vart är konservöppnaren?
Jag: Inte vet jag, i köket någonstans förmodar jag
Sambo: Jag hittar den inte.
Jag: Då får du leta mera då, den ska vara där om du inte slängt den.
Sambo: Nej, vi får vara utan majs för vi har ingen konservöppnare.
Jag reser mig ur soffan och går ut mot köket.
Jag: Klart som fan vi har det, va jobbig du är.
Sambo: Jo, jag hittade den. Den låg i lådan.

Oki, denna konversation i sig kanske inte är så rolig, det roliga med den är att det lika gärna skulle kunna vara tvärt om, jag som letar och inte hittar grejen o sambon som blir irriterad på att jag är så blind. Dock skulle sambon aldrig erkänna att han inte hittar saker för att han är blind,. Han kommer lätt skylla på att den inte låg där den skulle....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar