18 aug. 2009

Dagens extremt djupa tankegång....

Funderade i dag lite när jag jobbade på mina ungdomsår och vad som hände med dem egentligen. Mindes tillbaka till tiden när man var på hemmafester var och varannan helg, när man traskade från den ena festen till den andra med en vindunk som handväska, stannade upp varannan minut för att ta sig en klunk och sen traska vidare.

Tiden då min dåvarande lägenhet var full av folk och musiken var hög och glad. Vilka härliga tider det var, inte för att jag inte trivs med mitt liv som det är nu, men allt var så mycket lättare då. Man behövde inte fundera så himla mycket på vad man skulle göra i morgon utan bara leva för kvällen. Nu har vi alla vuxit upp, många av oss har gift sig och en hel del har fått barn.

Dessa underbara kvällar är nu mera ett minne blott.
Det är synd att man inte uppskattade den där tiden mer när man väl levde i den. Kunde jag gå tillbaka i tiden så skulle jag säga åt mig själv att leva livet mer, att inte fundera så mycket på framtiden utan bara leva för dagen. Allt annat kommer att ordna sig förr eller senare.

3 kommentarer:

  1. Åh va kul att du är ifrån Norrtälje! Jag tycker det är mycket roligare att följa bloggar från Norrtälje :) Även folk man känner liksom :)
    Men känner inte igen dig :) Bor du mitt här i smeten eller?

    SvaraRadera
  2. Det är bara svaga människor som döljer sin fega vilsna osäkra själ under alkoholen. Ge dem ingen cred! Det är vi starka som kan ha roligt ändå som ska ha beröm. Inte kan man väl bjuda dig på ett saftkalas?

    SvaraRadera