21 sep. 2010

Vilken natt!

Vad är det som har hänt med mitt barn? Hon sover så nedrans dåligt på nätterna. I går kväll somnade hon redan kl 19. Sen låg hon och lät och snurrade runt i sömnen fram tills jag gick och la mig strax efter 22.

Kl 01:09 vaknade hon och hon fick mat. Sen skulle hon INTE somna om. Kl 02:50 sov hon äntligen.
Sen vaknade jag 04:20 av att brandvarnaren pep för att batteriet höll på att ta slut (IGEN!! Bytte batteri för någon månad sedan bara) och då vaknade ju såklart även Moa. Dock somnade hon ganska så snabbt om men uppenbarligen somnade hon inte speciellt djup utan kl 05:20 vaknade hon igen och somnade inte om. Gav henne mat igen och hon åt en hel del. Sedan somnade hon på mig och om jag försökte lägga ner henne vaknade hon och var ledsen.
Runt kl 06:00 kunde jag lägga ifrån mig henne och sova en stund själv.
Sedan dess har hon legat och bökat i sängen bredvid mig fram till kl 08:00 när hon var klarvaken och ville gå upp....

SNARK!

Hoppas det bara var något tillfälligt. Jag och A ska åka på kryssning med Birka Paradise på fredag och då hoppas jag att jag har sovit mer än jag lyckats med i natt. Gör jag inte det vet jag inte hur jag ska orka ....

4 kommentarer:

  1. Godmorgon, shit vilken natt ni haft, precis som vår, somna 21, vakna 23.30-mat. sov till 02, vaken till halv 3. vakna 05.mat. sen ville hon upp vid 07.00... Snark är bara förnamnet, varför är det såhär nu för?

    SvaraRadera
  2. Du och A får väl passa på och sova på kryssningen då ;)

    SvaraRadera
  3. Spännande, ska du iväg utan Moa? Det är samma lika här, grinig baby, vråltrött mamma :(

    SvaraRadera
  4. Mamma: Nja, nu är det väl inte riktigt det som är planen men det ska bli skönt att sova när man väl sover så att säga. Att inte vakna av en bebis utan bara vakna av sig själv... =)

    SvaraRadera