18 sep. 2010

Varför varför varför?

Varför blir det alltid så här? På helgerna har sambon och jag delat upp det som så att en av oss tar hand om natten fram till kl 06 när morgonskiftet (dvs den andra föräldern) tar över. I går kväll frågade sambon vad jag valde och jag funderade ett tag och valde sedan att sova på natten med tanke på hur kasst Moa sovit de senaste nätterna.

Ja, sagt och gjort. Kl 01 när Moa började gruffa i sin säng fixade sambon käk och matade henne samtidigt som jag halvslumrar i sängen bredvid. Strax därefter sover hon igen lugnt och fridfullt...
Kl 06:03 slår Moa sen upp sina blå och skriker högt för att "hon minsann inte vill ligga här och tråka. Nu ska vi gå upp" Hon är verkligen bestämd på den punkten och sambon vill ju fortsätta sova så det är bara att gå upp.

Det är som att Moa hör mig när jag säger hur vi ska ha det på natten och ställer in sig på att mamma ska få sova så lite som möjligt....

I natt är det skiftbyte, Hur mycket ska vi sätta på att hon sover kasst hela natten och sedan sover till kl 09 i morgon bitti?

Det är så här man vill ha Moa kl 06:00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar