29 sep. 2010

Det fungerar faktiskt, i alla fall tillfälligt!

I desperata tider på gränsen till nervsammanbrott vad gör man då? Jo, man söker på internet efter tips. Detta har jag hittat:

Youtube:
Sök på "baby einstein", sätt på en film och sätt ungen framför (tips från Katrin)



Sök även på "Raimond Lap", sätt på en film och låt ungen lyssna

Spotify:
Sök på "ultimate baby music" sätt på en 60 minuters lång "låt" i form av en massa konstiga ljud som jag tror ska påminna om hur det lät i magen. Ultimate Baby Music – Baby Got Colic (White Noise For Babies)

Sök även på "baby music" och testa er fram bland alla olika alternativ

Ja, jag kanske verkar som en kass morsa som "inte orkar" ta hand om mitt skrikande barn men om alternativet är att jag säljer henne på tradera då? ;)
Ja du ser, vilken fantastisk mamma jag är!

5 kommentarer:

  1. Funkar det? Gillar hon att titta/lyssna på det? Kanske nått ja oxå ska ta till de dagar, man precis som du, vill lägga ut henne på tradera ;)

    SvaraRadera
  2. Du är absolut inte kass mamma, du är bäst och bara mänsklig! Det är samma lika läge här hemma. Börjar fundera på om Nellie har 2 tänder på gång! Chock! tack för tipset. Ska Nellpan få kika på sen! Kram till er

    SvaraRadera
  3. EXAKT sådär är Nellie, hur lång är en fas? pust, stön, stååånk..

    SvaraRadera
  4. Fyyyyy faaan. Det orkar vi inte, nu får det va nog.

    SvaraRadera
  5. Tråki skön hon är, somna i den liksom! Nellie har gnällt i en halvtimme och nu decka hon!

    SvaraRadera