7 sep. 2010

Om vaccinationen

Ja, vaccinationen i dag gick bra, otrolig bra. Moa låg på BVCs skötbord, tittade på mobilen som hängde ovanför och skrattade och pratade med den. När hon fick fösta sprutan reagerade hon inte över huvudtaget och när den andra sprutan togs skrek hon men slutade direkt när jag lyfte upp henne och höll om henne. Jag tyckte nog att det var otroligt mycket jobbigare än vad hon gjorde.

Hon fick sprutorna kl 16:30 och inom 24 timmar ska biverkningarna komma (om dem kommer) men som jag har förstått det brukar dem vanligtvis dyka upp efter ca 6 timmar. När hon somnade kl 20:30 verkade hon fortfarande må bra men hon fick en alvedonsupp i förebyggande syfte (kollade det med BVC och det var helt ok) Förhoppningsvis slipper hon feber och sover sött hela natten. Om inte så kommer troligtvis alvedonen sluta verka runt kl 02:00 i natt så det är väl bara att ställa in sig på att vakna av ett vrål så kan det bara bli en positiv överraskning om jag inte gör det.

1 kommentar:

  1. Får se om dom hör av sig imorn annars får jag ringa:) Skönt att det gick bra för Moa, gud så läskigt, va ju inte bara 1 spruta..

    SvaraRadera