23 jan. 2011

Propplösare!

Fullkornsvälling och största dinappen (den med ett kryss) har vi testat nu i kväll. Visserligen bara 50/50 av fullkorn och vanlig välling men det gick i utan problem. Vi får se om det hjälper nått mot Moas knasiga mage. Lactulosen vi gett henne löste den hårda magen otroligt effektiv men alldeles för effektivt. Hon vart toklös i stället så nu testar vi lite andra metoder bl.a då fullkornsvälling och hemmagjord päronpuré så får vi se.

Jag vet att man även kan minska dosen lactulos om man vill men jag löser hellre problemet utan medicin om det går så klart.

Nu tar vi söndagskväll här hemma.

4 kommentarer:

  1. det är ju inte alla de funkar för, när jag fick William så fick jag aldrig igång amningen.. Men denna gången rann mjölken till .

    SvaraRadera
  2. Vi kör linfröolja i vällingen. Funkar skitbra (ordagrant) ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har cellförändringar och måste klippa där inne, och jag har dragit mig för länge nu för det gör sjukt ont :/

    SvaraRadera
  4. Är ju så jävla jobbigt för det måste göras.. och kan ju bli katastrof om man låter det vara..

    SvaraRadera