21 jan. 2011

Hur orkar hon?

Hon somnade kl 04:40. Sen vaknade hon igen kl 06:18. I mitt halvdöda tillstånd kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde för att få henne att somna om men i nästa sekund så är kl 07:20 och Moa ligger och snackar bredvid mig.

Shit, vilken jobbig period hon går igenom nu, Ta slut, ta slut, ta slut.

I kväll ska sambons syster komma hit och umgås och dricka lite vin. Jag kan ju redan förvarna att om jag dricker minsta lilla alkohol i kväll kommer jag somna på studs... Men det är nog lika bra med tanke på mina och Moas nattliga lekstunder.

1 kommentar:

  1. Trist att du inte får sova =/ vet hur det känns... Haru testat att inte plocka upp henne? Låta henne ligga och prata/tjura/leka/grina i sängen tills hon somnar? När Knut var liten, så hade han några nätter då han vaknade kl 04 och ville stiga upp, men jag vägrade att plocka upp honom fast han grinade och inte somnade först kring kl 05, men han lärde sig och gjorde inte så nå mer. Nu kan han ibland ligga och viska på natten, men somnar oftast om efter 5-15 minuter.

    SvaraRadera