3 jan. 2011

Budgetköp

Eftersom jag vill ha ett nytt objektiv till min systemkamera (Canon EOS 1000D) men absolut inte har ekonomin för det just nu har jag hittat ett bra budget alternativ. En närbildslins. Fungerar som ett förstoringsglas ungefär och gör att jag kan komma närmre mina motiv när jag tar närbilder fast utan macro objektiv.
Hittade ett på fotofyndet för 109:- och jag hoppas att det motsvarar mina förväntingar.
Recension kommer!
Bild lånad från fotofyndet.se


Moa då? Jo hon snorar på. Jag har köpt Nezeril nässpray i dag efter tips i kommentarerna (Tack!) och gett henne nu i kväll. Ingen stor skillnad direkt tycker jag men förhoppningsvis hjälper den under natten. Däremot så håller jag med Rebecca om att den är betydligt lättare att ge än näsdropparna. Ingen favorit hos Moa så klart men dock MYCKET bättre än droppar.

Rinn-snuvan åker ner i halsen när hon ligger ner så lite titt som tätt får hon en hostattack och nästan kräks, vaknar och är ledsen, vill ha nappen, får nappen och kan knappt andas. Så håller vi på här hemma.

Hoppas det går över fort!

2 kommentarer:

  1. Stackars Moa :(

    Min kamera, går inte blixten upp på?! Trasig? va fan gör man? Samma kamera som dig..

    SvaraRadera
  2. Nej inte i nått läge kommer den upp, står att man ska stänga av kameran.. det blixtrar men utan blixt, den är kvar nere.. verkar som om nyår va en hård fest :( luktar dyrt..

    Nellie snuvar på men klarar sig utan nässpray.. Skönt.. Hon äter fotfarande bara 150 ml varje gång.. Helt makalös..

    SvaraRadera