16 jan. 2011

Om hur det gick...

Ja, middagen vart toppen härlig. 3 rätters med jätteräkor med chili, entrecote med rödvinssås och vitchokladgratinerad frukt.... Kan det bli annat än succé? Filmen var också bra. Jag var ju lite skeptisk till "Änglagård - tredje gången gillt" men den var faktiskt mycket bättre än jag förväntade mig.

Det enda jag funderade på om det var en miss eller så är, utan att avslöja för mycket, på slutet av filmen när några sitter vid ett bord och dricker lite Pisangabon (Stavning?) Man ser hur Fanny (Helena Bergström) häller upp dricka till sig själv och Zack men under filmen rullar ser man även att Alice (Fannys 15 åriga dotter) har ett glas som är halvfullt med en exakt lika grön dryck... Hur är tanken bakom det? Vill dem att man ska tro att de bjuder sin 15 åriga dotter på likör?

Nog om det, hur gick det här hemma då? Jorå, Moa somnade så snällt strax innan kl 19 och vaknade igen, inte lika snällt, kl 19:20
Sen var hon vaken till kl 22:45.... Pigg, glad och vaken. Vad är det som pågår? Ska våra "barnfria" kvällar försvinna nu? De enda få timmarna på dygnet jag kan slappna av i soffan, poof - borta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar