28 jan. 2011

Frustration - japp!

Strax efter att jag gått och lagt mig kl 23 vaknade Moa. Sovit klart! Jajamensan!
Försöker låta henne ligga kvar och somna om men pratet övergår till gnäll som övergår till hysteriskt skrikande. Hon har förresten bytt gallskrik. Nu är det inte bara samma höga ton om och om igen utan nu varierar hon sig så det låter som att hon skäller ut mig typ.... Fun for me!

Hur som helst, ger upp efter ett tag (för mina öron, för sambon och för grannarnas skull) och låter henne sitta och leka i vår säng och då blir hon nöjd. Testar att lägga ner henne lite då och då för att se om hon kan somna. Varje gång är hon sååååå nära men börjar korva sig och skrika precis innan hon somnar.

Hon sitter och leker tills någon gång efter kl 02. Då är jag så trött att jag inte ens kommer ihåg att jag lagt henne i sängen, gett henne nappen och stoppat om henne för jag vaknar med ett ryck och undrar vart Moa är. Blir mycket lättad av flera anledningar när jag ser att hon ligger och sover bredvid mig.
Hur som helst, kl 07 var det uppstigning så 4-5 timmars sömn blev det i natt då ....

Jag räknade faktiskt gångerna Moa vaknade i går kväll innan jag gick och la mig. 5 ggr!
5 ggr mellan kl 19-23.

Sambon jobbar halvdag i dag. Bra timing måste jag säga!

3 kommentarer:

  1. En lugn dag utan barn följs alltså av en jobbig natt med vaket barn. Nu vågar du väl inte låta henne vara hos mormor mer ;). Rådet du fick att låta henne somna utan napp tycker jag du ska prova! Puss!!

    SvaraRadera
  2. Jo då det vågar jag nog. Speciellt dagen efter en sån här natt...

    Somna utan napp. Haha! Har du försök natta henne någongång eller? ;) Inte har jag den orken att försöka mig på det just nu.
    Snacka om att hon skulle vara vaken mycket, ofta och länge om hon inte fick nappen. Det är det inte värt.
    Inte just nu!

    SvaraRadera
  3. Alltså det är nånting som händer nu för Nellie va ju så vaken mellan 01-02... skumt! Om inte annat väldigt jobbigt för dig och mig ;)

    SvaraRadera