19 dec. 2010

Nu tar jag det personligt!

I går när sambon hade nattvak/morgon med Moa vaknade hon kl 01 - åt, somnade om direkt. Började gruffa runt kl 06. Sambon la en arm om henne och hon somnade om. Sen steg de upp kl 08:40!!!!

I natt när jag har haft jouren vaknar hon kl 00 - somnar om. Vaknar kl 01 - äter - somnar inte om. Sprattlar, pratar och skriker fram till kl 02:10 - somnar om. Sen vaknar hon pigg kl 07 och vill absolut inte sova mera.
Dessutom så fick jag hålla på och söva i 25 minuter och stoppa i nappen ca 20 ggr innan hon somnade för sin första nap här på morgonen.

Förstå att man känner sig särbehandlad och det är inte på ett positivt sätt...

2 kommentarer:

  1. Va ska vi ta oss till, natten va tok jobbig, upp å ner 20 ggr och mat 2 ggr... jobbig period nu!!!!!!!!
    Hon somna där efter en skrik fight ;)

    SvaraRadera
  2. Men visst är sånt irriterande?? Knut brukar göra samma sak när det är Andreas som har honom på morgonen, men när det är min tur så är han inte alls lika lätt! :P

    Jag vänder Knut från rygg till sida, då slocknar han direkt :) jag upptäckte det när jag fortfarande ammade på natten, men började tänka att inte är han ju hungrig. Och nix pix han var inte hungrig, han hade bara vanan inne att komma upp två gånger varje natt och snutta! Jag började att vända honom på sidan istället för att ta upp honom och det funkar :)

    I början ahde jag en kudde bakom hans rygg, men nu behövs ingen kudde. Han brukar tom lägga sig på sidan nu när man lägger honom för kvällen :) och alltid åt samma håll - höger. Sen har han en hund som han kramar varje kväll och den ligger på hans högra sida :) har Moa ngt favoritdjur som hon sover med? För då kan ni kanske få henne att ligga på sidan genom att locka henne med den + en kudde bakom ryggen?

    SvaraRadera