30 dec. 2010

Lång natt med ynkan!

Oj, vilken jobbig natt det blev. Moa somnade igen efter en ny dos alvedon (flytande denna gång) ungefär kl 22. Innan jag kom i säng kl 23 hade hon vaknat 4 ggr och gnytt.
Under natten har både jag och sambon vart vakna mer än vi sovit och jag tror nästan det samma gäller för Moa.
3-4 timmars sömn kanske vi skrapade ihop och det blev inte mer än max 1 timme sträck. Moa fick en alvedonsupp kl 05 och sen somnade hon på min kudde så en annan fick ligga på sniskan nere i fotändan på sängen resten av natten.
Men det var det värt så Moa kunde sova en stund.

Nu på morgonen är hon inte alls lika varm tack och lov. Lite feber har hon nog fortfarande men inte alls som i natt.
Nu hoppas vi att det värsta är över och att hon sover bra på dagen.

2 kommentarer:

  1. Så trist att natten gått så dåligt =/ hoppas att ni får sova under dagen och ta igen er!

    Hur mår Moa idag, är hon fortfarande snorig? Du skulle ju kunna ringa till bvc och få lite tips på hur ni ska göra nu när hon har så hög feber, om ni inte redan gjort det.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ens tänkt på flytande alvedon! Var det lätt att få i den eller stretade hon emot?

    Men skönt att hon mår lite bättre idag iaf :) passa på att sova en stund på soffan nu när killen är ute med henne! :)

    Näe det är ju inte alls lätt att sova med feber! Man svettas och så tar man av sig täcket och då börjar man frysa! Så hur svårt ska det inte vara för den lilla då?

    SvaraRadera