11 dec. 2010

Gårdagen och idoltankar

Julbordet i går var skojigt värre. Det blev några cider och några drinkar med härliga vänner.
Dock insåg jag, i sann pensionärsanda, att det var "en dag i morgon också" så kl 00:15 ringde jag taxi för att orka upp på natten och mata Moa och gå upp med henne nu på morgonen.

15-20 minuter skulle det ta innan taxin kom fick jag höra. 60 minuter senare kommer den äntligen... Så i stället för att vara i säng före kl 01 gav jag Moa mat direkt när jag kom hem och somnade strax efter kl 02. Sen vaknade Moa 05:50 och ville stiga upp. Hell NO!
Hon somnade om och vaknade igen kl 06:40.
Jorå, pigg piggelin är man i dag men det var det faktiskt värt.

Nog om det.

Idolfinalen
har jag kollat på här på morgonen. Nu höll ju jag på Minnah patriotisk som man är. Hon kommer ju från Hallstavik som ligger inte långt från Norrtälje (och dessutom riktigt duktig) men Jay gillar jag skarpt också.
Däremot, den här Idol låten. Är inte det den sämsta hittills?
Minnah gjorde den mycket bättre vilket så klart beror på att musikstilen passar henne mycket bättre. Jays tuffa rockstil kommer ju dö om han ska åka runt och sjunga den här låten. Den är ju mesigare än vanligt till och med.

Hoppas i alla fall att skivan han får släppa är en ren rockskiva och inget sönderproducerat crap som låter som allt annat. Det skulle inte att passa honom alls och då blir han högst troligen lika bortglömd som de flesta andra idolvinnare.

Julklappsletning i dag. Tygboll står på listan.
Ska vi hitta någon? Spänningen stiger. Jag förstår att ni är lika spända som jag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar