21 dec. 2010

Nattliga funderingar....

Är ni som jag när det gäller minnen? Att ni lätt snöar in på dem och känslan de gav er?
Om jag tex, läser en förlossningsberättelse på en blogg väcks såklart direkt minnena från när Moa föddes eller om någon upphör vara singel minns jag tillbaka till när jag träffade sambon och kommer ihåg alla tankar och funderingar som snurrade i huvudet då.

Allt som oftast stannar denna känsla jag får kvar länge efter att minnet dragit förbi så man önskar ju att det är roliga minnen som kommer upp. I kväll går i alla fall jag och lägger mig lycklig. :)

På tal om att lägga sig, i natt lägger jag mig på soffan. Sambons "jullov" har börjat. 19 dagar är han hemma med mig och Moa. Vi hade från början tänkt få Moa att sluta äta på nätterna nu men så klart händer det nått då som gör allt jobbigt.
Helt plötsligt har sömnen börjat trassla för henne igen. Massa uppvaknande på kvällarna (i kväll 4 sty mellan kl 19:15 - 20:30 och ett 22:30) och ofta vakentid på nätterna. I natt var hon vaken mellan 22:30 - 00:15.
Varför? 

Det här med barnets sömn är så fruktansvärt frustrerande. Det finns inget som är så irriterande som när Moa inte vill sova, dag eller natt. Jag får verkligen lägga band på mig för att inte visa hur irriterad jag blir när hon protesterar mot alla nattningsförsök.

2 kommentarer:

  1. Jag har ju alltid haft sånna nätter med Nellie.. och det är som du säger, så jävla jobbigt!!! Och ja det där med gräva i paketet, suck :)SKÖNT att du har sambon hemma nu;)

    SvaraRadera
  2. Knut vaknade tusen gånger igårkväll, jag tyckte att jag gjorde inget annat än springa in till honom hela tiden! Och jag tänkte att fy vilken natt det kommer att bli! Men till min förvåning så vaknade han nu kl 06.55! Fast han hade så dålig kväll igår, så sov han hela natten! Och det är nu bara andra gången som han sovit hela natten :)

    Äter hon på natten fortfarande eller håller hon sig till morgonen?

    SvaraRadera