27 dec. 2010

Ljuvlig natt!

I går kväll somnade Moa kl 19:30. Hon grymtade till lite nån timme senare men somnade om direkt igen.
Jag går och lägger mig kl 22:30. Kl 03 vaknar jag till. Det är helt tyst i rummet.
Undrar genast varför inte Moa väckt mig och går upp för att titta till henne. Hon ligger och sover lugnt och stilla.
Kl 04:40(!) vaknar hon. Jag vänder på henne och ger henne nappen och hon somnar om direkt. Kl 05:30 sker samma sak.
Sedan vaknar hon och vill gå upp kl 07:30 så jag lägger henne i vår säng och gosar lite. Då somnar hon om igen. Kl 09 stiger vi upp ur sängen.

Snart var det 1 veckas sedan vi slutade ge henne mat på nätterna och det ångrar jag inte. Visst sover hon dåligt vissa nätter fortfarande men jag tycker att hon (och jag) oftast sover bättre. Speciellt när man bara kan vända på henne så somnar hon om i stället för att man ska gå upp, göra mat, mata, gå upp och diska flaskan och sen lägga sig och försöka få Moa att somna.

Rekommenderas varmt!

1 kommentar:

  1. Kära nån va Moa är duktig, vet inte om Nellie pallar utan mat på natten?! Men jag kanske skulle försöka ändå, är ju ändå 2 ggr hon äter på natten..

    Bara vrida och vända och stoppa i nappen alltså?

    Både jag & Nellie går på alvedon.. :(

    SvaraRadera