25 nov. 2010

Moas status:

En glad skit som inte alls vill sova, varken på dagarna eller på kvällarna. Nätterna är fortfarande helt ok dock tack och lov. Det vanligaste på kvällarna är att hon somnar efter en del gnäll och gråt för att sedan vakna ca 1 timme senare och var riktigt jävla förbannad i upp till 2 timmar innan hon somnar om igen.
Har läst om en utvecklingsperiod runt vecka 26 (Moa är 24 veckor på måndag) men den kunde börja redan så tidigt som vecka 23. Sömnen skulle vara det som rubbades mest så jag skulle gissa att det är utvecklingsdax igen för lillstrumpan.
Nåja, blir det inte värre än så här går det att leva med. Allt som inte är lika pissjobbigt som förra perioden kan jag överleva.

3 kommentarer:

  1. Oj vad jag fått det tipset många gånger och det rakt motsatta tipset om att absolut köpa massa i storlek 50 också. Så jag litar på magkänslan och köper lite i storlek 50 och mer i storlek 56, jag vill inte behöva klä lilltjejen i för stora kläder och skulle det inte passa med storlek 50 (vilket det ofta gör på bebisar som är över 50cm också - har jag hört) så är det inte hela världen :D Men tack för tipset! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jaha ja, Nellie är som Moa, gick och la sig idag vid kvart i sju, nu hundra år senare och massa skrik och hej å hå, så är ungen vaken ;) Sömnen rubbas alltså, jotack!

    SvaraRadera
  3. Jag är så sjukt trött så det tar på tålamodet vill jag lova :) förstår inte varför det ska va så svårt å sova?!

    JAaaaa imorn hämtar vi nyckeln och påbörjar, hoppas kunna flytta in på söndag :)

    SvaraRadera