2 nov. 2010

Minnesförlust?

Kvällens nattning går till historien som en av de konstigaste någonsin.
Efter att Moa käkat gröt, duschat, ätit ersättning och myst lite gör vi som vi gjort den senaste veckan, går in och lägger oss i dubbelsängen för att natta Moa. I stället för att göra som hon brukar (gnuggar sig i ögonen, stoppar tummen i munnen och somna) så gnuggar hon sig i ögonen lääääänge, stoppar in halva näven i munnen och börjar sedan gallskrika.
Jag tar upp henne och tröstar och provar igen. Samma sak händer. Jag försöker hjälpa henne att få in tummen i munnen men då blir hon ännu argare. Ger henne en napp - Galen bebis!

Tar upp henne och går runt med henne. Hon skriker, gnuggar sig i ögonen och tuggar på pekfingret eller stoppar in hela handen igen. Detta pågår i över 1 timme och Moa blir mer och mer frustrerad och tröttare och tröttare (vart vaken i 4½ timme vid det laget)

I ren frustration lägger jag ner henne igen, stoppar in nappen. Bebis skriker så klart. Jag håller fast nappen så den inte ska fara ut när hon spottar och fräser.

Oki, jag får väl visa ungen hur hon ska göra tänker jag och stoppar in hennes tumme i min mun och suger på den. Då upphör helt plötsligt skriket och hon tittar förvånat på mig.
Någon sekund senare snuttar hon på nappen och ytterligare några sekunder senare sover hon, helt utslagen.

Hon har alltså glömt bort hur man suger på tummen över dagen och vet inte hur hon ska göra för att somna utan den i munnen.

Hmm, tur att hon är världens sötaste barn för någon medlem i Mensa verkar hon inte bli... ;)

2 kommentarer:

  1. Welcome to my world ;) Inte riktigt så länge dock.. Stackars Moa som glömmer tummen...

    Vi va på Big Baby idag i stinsen.. 649:- tror jag den kosta och hon hajjar inte riktigt men har åkt runt i den och slår på allt på bordet, tror det blir succe ett tag allafall ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har en saab 95:a med sportsäten. Har inte testat den i bilen än men de sa på affären att den ska passa de flesta märkerna. Det är tur att man får testa den i bilen innan man köper :)

    SvaraRadera