22 nov. 2010

Campylobacter!

Campylobacter är skiten som jag har i magen. Bakterier som finns i kyckling och är besläktade med salmonellabakterierna.
Har fått svar på mina prover i dag av läkaren. Han ringde för att fylla i ett formulär som smittskyddsinstitutet ska ha. Högst troligen är det kycklingmackan jag köpte på Subway förra torsdagen som är boven i dramat.

Bakterien finns i kyckling ibland men försvinner vid upphettning. Om man däremot skär den råa kycklingen på samma skärbräda som grönsaker eller med samma odiskade kniv överför man bakterierna dit. Får man sedan i sig dem brakar helvetet lös om man säger så...

Det finns ingen medicin heller utan det är bara att gilla läget tills det är över vilket kan ta månader om man har otur....

Ullared får klara sig utan mig denna gång. Skulle åkt dit på onsdag men att åka bil i 7 timmar utan att kunna äta och sedan ränna runt på Gekås i x antal timmar klara kroppen inte av tyvärr. :(

1 kommentar:

  1. nu blev jag rädd när du skriver såhär, åt kyckling på subway igår och mådde illa inatt. hoppas inte =)

    SvaraRadera