25 mars 2008

Tänk själva brudar!

I dag har jag” fillulerat” på “Murphys Lag” eller som den ofta i folkmun kallas “Lagen om alltings jävlighet” För er som inte riktigt är insatta i va denna lag innebär kommer här ett inklipp från Wikipedia (vart annars):” Lagen har fått sitt namn från ingenjören Edward A. Murphy, Jr. som experimenterade med raketslädar i USA:s flygvapen på 1940-talet. Arbetslaget där Murphy deltog försökte eliminera alla möjligheter för de tekniska anordningarna att misslyckas. Murphys ursprungliga formulering var: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet".
Uttrycket "Murphys lag" har i folkmun förvandlats och beskriver alla typer av oturliga sammanträffanden, som att det bara regnar de dagar då man inte har med sig något paraply eller att man i snabbköpet alltid hamnar i den långsammaste kassakön
.” Ligger det någon sanning i detta?
Ja, om inte annat så tycker jag att det verkar så. En dag som börjar pissigt brukar ofta sluta pissigt genom att just allt som kan gå fel den dagen gör det… Är det fler än jag som starkt tror på detta tankesätt?


Nog om det. Dagen har vart lite jobbigare än en normaldag på jobbet, mycket att göra men allt har i alla fall ordnat sig till slut och jag är på det stora hela nöjd med dagen som varit. Ett stort plus på denna dagen är att all snö som rasat ner under påskhelgen verkar smälta bort. Snö och jag passar verkligen INTE ihop.

Dagens onödiga fakta: 74% av alla kvinnliga nudister är nudister för att deras män är det.
Kände ni alla hur den kvinnliga självständigheten tog ett gigantiskt hopp 40 år bakåt i tiden? Hallå, hur tänker dem? Har inte lyckats gräva fram den motsatta statistiken, dvs hur mänga män som är nudister för att deras fruar är det men kan inte tänka mig att det är i närheten av lika många. Fan brudar, här får ni ett tips: Testa att tänk själva för en dag. Det är rätt tillfredställande faktiskt…

1 kommentar:

  1. Jag tror att dagen blir vad man gör den till... Om du låter ett missöde dra ner dig så blir det så. Men om du är positiv så kan du vända det hela till en underbart fin dag ändå ;)

    SvaraRadera