31 mars 2008

Dubbelmoral!

Läste i dag på aftonbladet.se om fildelning. Tydligen så tycker 58 av 100 tillfrågade musiker att fildelning ska vara olagligt men bland samma 100 musiker så har 59 stycken själv fildelat upphovsrättsskyddad musik.
Snacka om att ha dubbla åsikter. Om man själv tar en ståndpunkt i en åsikt så borde man väl stå för den fullt ut? Ett klassiskt fall av "gör som jag säger, inte som jag gör"
Känns svårare för mig att tycka synd om musikerna som förlorar så mycket pengar på olaglig fildelning när de själva inte respekterar varandra tillräckligt mycket för att köpa musiken lagligt.

Onödigt fakta coming up: På reklam för klockor är klockorna ställda på tio i två, för då ser klockan glad ut och folk vill köpa klockan
Detta har jag faktiskt reagerat på själv. Fast jag har inte kopplat det till att det ser ut som att klockan ler. Kan detta verkligen ha så stor effekt? Är verkligen ett stort lockbete när det gäller klockinköp att klockan ser glad ut? Borde det inte vara saker som utseende i övrigt, priset, garantier och att klockan visar rätt tid som är det man letar efter när det gäller klockinköp?

1 kommentar:

  1. Nu är det jag som ställer alla klockor på jobbet till tio i två :P

    SvaraRadera