22 mars 2008

Skämtar dem nu?

Skulle precis stänga ner datorn när jag fick syn på en banner på en sida som gjorde mig fundersam... På reklambannern stod det: "Smoke in the office, on the train, in a restaurant, or on a plane! With e-cigarette you can smoke anywhere!" Oki, av ren förvåning klickar jag på länken för att kolla va f*n det är frågan om. Efter en snabb scanning av sidan kommer jag fram till att nu har marknaden för "sluta-röka-företagen" gått ett steg längre. Produkten som säljs är alltså en kopia av en cigarett som innehåller nikotin och tydligen ger ifrån sig vattenånga istället för rök och drivs av återuppladdningsbara (??) batterier. Det finns till och med en liten lampa i toppen som gör att det ser ut som äkta glöd...
Rätta mig om jag har fel men är inte en av grejerna som gör det svårt att sluta röka att man har "rörelsemönstret" av rökning kvar? Är det då smart att behålla mönstret? Det känns som att om jag skulle vara rökare skulle det ju bara bli värre av att sitta och puffa på en plastpinne som avger vattenånga.

Nå väl, man ska väl tacka företaget som kom på denna idé. Måste vart en mycket hjärtlig och omtänksam person som kom på att han/hon ville hjälpa de stackars rökarna att sluta. Sen att företaget säljer 1 cigg + batteriladdare för ca 550:- och att varje 5-pack med nikotin kostar över 80:-, det är väl nått som de inte kunde rå för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar