27 juli 2009

Nära nervsammanbrott...

Nyss la datorn av helt... helt plötsligt var skärmen bara svart och datorn stängde av sig. Med lite panik i blicken trycker jag igång den igen och drar en lättnadens suck när den startar precis som vanligt. Det som hänt är att batteriet tagit slut vilket kan tyckas vara nått jag borde förväntat mig om det inte var för att laddaren suttit i hela tiden. Ja, både i datorn OCH i väggen. När jag kollar upp det lite nogrannare inser jag att datorn inte tar emot någon laddning. "3% batteri kvar. Anslutet men laddas inte" står det när man klickar på det lilla batteriet nere i högra hörnet... PANIK! Stänger av datorn i brist på andra idéer och flyttar laddaren till ett annat vägguttag... Nothing! Panik i kvadrat! Väcker sambon förtvivlat "Min dator är trasig" Han blir inte helt glad av ganska uppenbara skäl. Vad hade jag tänkt att han skulle göra åt saken?
Går ut till datorn igen och fixar och trixar lite med sladden och helt plötslig utan förvarning lyser den lilla laddningslampan upp på datorn. Startar med stora förhoppningar upp datorn igen och... YES "3% batteri kvar. Anslutet och laddas"
Så nu sitter jag här, på golvet i vardagsrummet. Livrädd för att flytta på dator och laddare utifall den lägger av igen... Vill inte heller gå och lägga mig utifall den lägger av endå.

Snacka om att min dator är livsviktig för mig... Undrar om det verkligen är ett nyttigt förhållande vi har, jag och min dator? Jag ställer mig tveksam till det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar