18 mars 2011

Träningsambitioner

Sitter här och funderar på om jag ska försöka få arslet ur vagnen och börja träna igen. Var ju så superduktig och nötte på gym 3 ggr/veckan förut. Nu för tiden är det ju bara promenader med barnvagnen och en och annan "planka" som görs här hemma.

Skulle vara skönt att få bort det här "lilla extra" man fick i mittenregionen efter graviditeten. Vad som stoppar mig? Ja, för det första så är ju tiden nått som det är lite dåligt med. Sambon är hemma sent från jobbet, ungefär samtidigt som Moa ska nattas och sen är man ju helt slut och vill bara slappa i soffan.
För det andra är det ju inte direkt gratis att träna. 450:- i månaden är inget man bara kan kasta omkring när man är mammaledig.

Hmm, jo ska fundera på det här lite mer. Torsdagar när Moa är hos mamma och nån dag på helgen skulle kanske fungera? 2 ggr/veckan är väl bättre än 0 ggr/veckan? Pengarna, ja man får väl prioritera....

4 kommentarer:

  1. Annars jogga ute när snön försvinner o kra plankan? Det kommer jag satsa på för jag har inte heller tid/råd med gym, och jag tror att det kanske kan räcka?

    Man kan ju köpa hem hantlar o göra enkla övningar hemma också.

    SvaraRadera
  2. Friskis årskortet kostar 249kr i månaden :)

    SvaraRadera
  3. Jag blir galen, jag förstår inte ;) Jäkla rackarungar ;) Försöka ses i veckan?!

    SvaraRadera
  4. Om det framförallt är magen som stör dig så skulle jag tipsa om att köra plankan varje dag. Jag märkte skillnad på ett kick! Det är dyrt med gymkort men 450 kr i månaden låter extremt? Finns det inget Friskis & Svettis i närheten av dig? De kostar betydligt mindre än t ex SATS.

    Vad skönt det lät med spapresent förresten, vad avundsjuk jag blir! =)

    SvaraRadera