30 mars 2011

Plötsligt händer det ....

Jag sitter och begär mer föräldrapenning på försäkringskassans hemsida. Fyller i allt som man ska och klickar på skicka in. Då möts jag av beskedet "Du har inte dagar kvar så det räcker" 

Ursäkta? 

Kollar upp hur många dagar jag har kvar: 38 sty.

Ursäkta igen?


Ringer till fk och sitter i den där förbaskade kön (54 stycken i kö 2 minuter efter att de öppnat) och får prata med en trevlig tjej som säger att sambon inte överlåtit några dagar till mig och därför är mina är slut. Hon skickar hem papper till mig så vi kan fixa det och säger att det går bra att skicka in begäran i alla fall. Bara överlåtelsepappret kommer till dem innan det är dags för utbetalning.

Kors i taket, förstår ni vad det är som hänt? Det är alltså inte FK som strulat till det när det är trassel med föräldrardagarna. Man är så van vid att de blir fel hos dem att man inte ens överväger att man själv gjort någon miss...

1 kommentar: