5 mars 2011

I can´t wait!

Middagen hos "svärföräldrarna" blev toppen. Maten var god och Moa var ett charmtroll som vanligt. Klart hon blev trött och smågrinig när klockan närmade sig 19 men inte alls farligt.
Hon somnade snällt i farmor och farfars säng och lät oss kolla på Andra chansen i lugn och ro.

När vi skulle packa ihop och gå hem var vi beredda på att hon skulle vakna till och sen vara vaken i nån timme eller två när vi kom hem som hon brukar. Denna gång lyckades jag sätta på henne raggsockor och mössa, lyfta upp henne ur sängen, bära ner henne för trappen och lägga henne i vagnen, gå hem och bära henne upp för trappen här hemma utan att hon vaknade. Först när jag la henne i sin säng vaknade hon till men somnade snabbt om.
Kors i taket!

Jo, jag kanske ska förtydliga att svärföräldrarna bor bara några hundra meter i från oss och Moa hade pyjamas, raggsockor och mössa på sig. Hon var insvept i en filt, lagd i en åkpåse med filt över + att vagnen var täckt med en footsack på vägen hem. Så ingen tror att vi låter barnet förfrysa...

Det var en chansning vi körde eftersom hon alltid vaknar till och blir assur när vi tar på overallen annars.
Skönt att chansningen gick hem och att det går mot varmare tider så att man snart bara kan lägga henne i vagnen utan mössa, åkpåsar och dyl.

Nu bäddar jag ner mig i soffan och njuuuter. Första natten på 14 dagar som jag (förhoppningsvis) får sova en hel natt utan avbrott. OM det inte vore för den här förbaskade täppta näsan som vägrar ge sig skulle denna natten ha potential att bli fantastisk!
Förövrigt var denna bästa i kväll och faktiskt en av de bästa i finalen också enligt mig:




God natt!

1 kommentar:

  1. Aha....visste inte att det fanns nappar som var lättare att andas med. Så fiffigt. Det är ju verkligen perfekt vid förkylning som du säger :)
    Vad söt hon är eran lilla tös :)
    Ha en bra söndag.
    Kram

    SvaraRadera