21 aug. 2011

Sänguppdate!

Moas natt i spjälsängen med bara 3 sidor blev som jag trodde. Precis som vilken annan natt som helst. Hon vaknade runt kl 00, snyftade och grymtade. Hon klev inte upp ur sängen, hon satt sig inte ens upp utan låg ner och skruvade på sig när sambon kom in. Hon ville inte somna om i sin säng (som vanligt) utan fick komma in till oss och sova vidare. Kl 07 gjorde Moa morgon.

Jag tror faktiskt att det kommer dröja innan hon kommer gå upp ur sängen på nätterna. Hon tycker nog att det är lite läskig när det är så mörkt i rummet.

När hon vaknade från sin "mitt-på-dagen-lur" i sängen började hon gnälla och det var inte förrän jag och sambon ropade på henne från vardagsrummet "Moa, du kan gå upp själv. Vi sitter i soffan" som hon kom på att hon kunde ta sig ur sängen själv.
Då gick hon upp, ut ur rummet och in till oss. Dock gnällde hon under hela tiden så helt nöjd var hon uppenbarligen inte med att behöva göra allt själv. Min lilla latmask!

Nu laddar vi för en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar