2 aug. 2011

Dagisoutfit

I dag har jag vart nere på stan och inköpt en startgarderob att ha på dagis (Ja, jag vet att det heter förskola numera men jag tycker att dagis låter mysigare och jag kommer säga så i alla fall)
Kläderna ska vara bekväma och inte för "fina". Blir det skitiga så ska det inte göra så mycket. Eventuellt kommer vissa av dessa nyinköpta kläder behållas hemma och så tar vi med andra, lite äldre kläder och har på dagis.

Detta har vi tänkt ha "i lager" på dagis till att börja med:
2 par byxor
2 långärmströjor
2 T-shirts
X antal strumpor
1 regnställ
1 par gummistövlar

Tröja och 5 pack strumpor - H&M

Regnställ. Jackan stängs med både knappar och dragkedja och byxorna sitter uppe med hängslen - Lindex

Långärmade tröjor - Lindex

1 par leggings och 2 par "stjärnbyxor"(de bästa byxorna enligt mig) - Lindex

2 T-shirts
Efter detta är det bara en vanlig jacka kvar som Moa kan behöva i höst på dagis. Vi har en fleecejacka, ett fleeceställ och regnstället men en helt vanlig höstjacka kanske skulle vara bra också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar