21 feb. 2011

Sjukt!

I går kväll när Moa skulle duscha tyckte jag att hon kändes varm och att hon verkade snuvig. Tog tempen - 38,2 så jag gav henne en alvedon. Hon somnade som en stock i sin säng men vaknade runt kl 23 av att hon inte kunde andas genom näsan. Tog upp henne och försökte ge henne nässpray (inte det lättaste) och känner att hon är stekhet. 39,5 har hon nu så då fick hon en ipren. Det tog ganska lång tid innan det gav effekt men när den började verka fick jag i henne lite vatten + en flaska ersättning.

Kl 02 somnar hon men sover väldigt oroligt. Kastar sig av och an i sängen fram till kl 06 när hon vaknar. Eftersom febern är på väg tillbaka var det bara att gå upp ur sängen och starta dagen.

Nu ligger Moa och halvsover bredvid mig i soffan, oroligt snörvlades.

Status på mig: Trött (4 timmar räcker inte), ont i ryggen och snuvig! Det blir en härlig dag... 

1 kommentar: