10 feb. 2011

Men så irriterande....

Eftersom sambon uppenbarligen tror att jag är tankeläsare och tog bilen utan att säga till i morse blev dagens planer lite ändrade.
Tanken var att ta bilen ut till mamma och lämna Moa för att sedan susa iväg på lite ärenden nere på stan och handla på ICA flygfyren.
I stället fick jag gå med Moa i vagnen ut till mamma, ta bussen hem, handla på "kvartersbutiken" och skita i ärendena.
Dessutom är det fortfarande lite oklart hur jag får hem Moa igen. Jag ringde givetvis sambon, skällde på honom och beordrade honom att hämta Moa när han kommer hem men nu i efterhand tror jag att det kanske blir lite sent...

Nåja, får väl ta en promenad igen annars då. Mamma sa att hon och Moa kunde gå halva vägen och möta mig om det skulle vara så.
Allt löser sig.

Det är egentligen bara "tankeläsargrejen" jag irriterar mig på. Hade sambon sagt igår att han behövde bilen i dag hade det inte känts lika jobbigt. Då hade jag inte stått där, fullt påklädd med en lika fullt påklädd Moa i famnen och letat som en galning efter bilnycklarna....

Som bonus får jag springa upp och ner i tvättstugan hela eftermiddagen. Fun for me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar