8 feb. 2011

Mat-och-sov klockan klämtar....

Jag har haft lite pyssel med att få ihop Moas ättider/sovtider men nu tror jag att jag har hittat nått som kan fungera. BVC sa att från och med 8 månader är det bra att ge 2 mål mat om dagen och ersättningen behövs inte längre om hon äter som hon ska.
Så här har jag tänkt:

(Eventuellt ersättning om hon äter på natten/tidig morgon)
08:30 - Gröt
10:00 - Sova
11:30 - Lunch. En burk mat, frukt + vatten
14:00 - Sova (oftast i vagnen)
14:30 - 15:00 Mellanmål (Fruktpuré, yoghurt, smörgås osv)
16:30 - Middag. En burk mat, frukt + vatten
18:30 - 19:00 Välling
19:00 - Sova

Ska börja testa detta nu i dag så får vi utvärdera om några dagar.

Hur ser ert "schema" ut?

2 kommentarer:

  1. Konstigt att BVC säger att ni inte kan göra något åt nattsömnen! På vår BVC säger de att om det trasslar på nätterna ska man genast kolla så att de äter tillräckligt på dagen.

    Isak vaknar vid 06 så han hinner få in ett mellanmål mellan frukost (som är rågflingegröt) och lunch. Då brukar han få lite frukt. Dessutom är mellanmålet mellan lunch och middag 1 1/2 portion gröt med fruktpuré. Så jag tycker definitivt att ni ska ge gröt som mellanmål mellan lunch och middag. Det tipset fick vi från BVC och genast sov Isak någon timme längre på morgonen.

    Isak äter lunch ca 11.00-11.30, gröt ca 14.00-14.30, middag ca 17.00 och välling ca 19.00.

    Lycka till! =)

    SvaraRadera
  2. Alicia äter ungefär sådär , fast gröt på kvällen för hon dricker ite vällingen .. Vårat problem är vad man ska ge mellan lunch och middag för att hon ska stå sig ? Gröt eller ?

    SvaraRadera