15 feb. 2011

Dag 6 - En låt som påminner om min nuvarande bästa vän

Det var inte lätt att välja någon. Jag och A har massor av låtar som påminner om saker vi gjort men jag har ändå valt den allra första låten jag förknippar henne med.
Det var sommar och jag och A hade precis lärt känna varandra. Vi var båda singlar och bestämde oss för att ta en partykväll på stan. A kom hem till mig, hade med sig en vindunk, 1 liter jordgubbar och en cdskiva med orden "Det är en låt på den här skivan som är så sjukt bra. Låt nr 9"

Den låten gillade jag också, skarpt! Jag tror inte jag överdriver när jag säger att vi lyssnade på den låten 15 ggr under vår lilla förfest. Det vart den första av otroligt många gånger vi druckit vin, ätit jordgubbar och snackat skit en hel kväll.
Än i dag vet vi båda vilken låt "nian" är.

The black eyes peas - Where is the love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar