16 aug. 2010

Stora tjejen!

I dag har vi börjat med storlek 3 på blöjorna. Köper oftast både Pampers och Libero eftersom olika blöjor passar olika bra när hon växer. Just nu sitter Pampers bäst men det är bara en tidsfråga tills Libero sitter som en smäck.

I dag är då sambon första dag på nya jobbet i Täby och jag och Moa får spendera den största delen av dagen ensamma. Jag förstår faktiskt att man ledsnar på att vara hemma med sitt barn. Inte för att man inte vill umgås med sitt barn utan för att man känner sig ensam till slut. Att bara prata bebisspråk hela dagarna gör att man bli ganska osocial och faktiskt "dum i huvudet".

Bra exempel på det kom när jag var och storhandlade i går. Inte nog med att jag glömde att "blippa in" den grillade kycklingen på scannern, jag lämnade även bilen olåst med nycklarna i tändningslåset på parkeringen. Snacka om "nybliven-mamma-hjärna"

4 kommentarer:

  1. Vaddå så du typ STAL kycklingen? :O

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga blöjor! Båda har mina favoritsamlardjur som motiv, kanin och groda! Om du vill få igång hjärnan igen - börja med korsord eller IQ-test som uppmjukning!

    SvaraRadera
  3. ohh jag känner mig ensammast i hela världen!Vet precis vad du pratar om, samma sak med mamma hjärnan... suck:)

    SvaraRadera
  4. Haha! När jag läste inlägget häromdan så tänkte jag: "Nä, den här gången tycker jag nog inte att jag har blivit så förvirrad, det var värre förra gången".
    Idag fick jag äta upp det!!! Lagade lunch och funderade vad vi behövde handla, innan jag ska ta fram det flytande margarinet hinner jag tänka att vi behöver handla just flytande margarin och ketshup. Tar fram och börjar hälla i stekpannan och inser efter 3 tryck på flaskan att jag står och sprutar ketshup i stekpannan.

    Mmmmm....blir nog smaskigt att steka i det!!! Hjärna till salu....någon???

    SvaraRadera