20 aug. 2010

Problemlösare?

Vi har ett problem här hemma. Varje vardag när sambons väckarklocka ringer (06.30) vaknar Moa och vill gå upp. Det verkar som om hon tror att det är hennes "upp-och-äta-och-sedan-vara-vaken" klocka som ringer. Någon som har någon idé om hur vi kan göra för att hon (och jag) ska kunna sova vidare?

Jo, jag har övervägt att skicka ut sambon och sova på soffan på vardagarna men han är nog inte riktigt lika förtjust i den idén som jag....

Nej, nu känner jag en välbekant doft som sprider sig i vardagsrummet. Babysittern har återigen gjort det den ska och det är dax för morgonens första blöjbyte.

4 kommentarer:

  1. Samma problem här.. han har stängt av väckar klockan och har en lugn låt på mobilen bara..

    SvaraRadera
  2. Han får sätta mobilen på vibrator och stoppa ner den i kallingarna.

    SvaraRadera
  3. Emmy: HAHA, bästa idén någonsin! Den ska jag framföra till honom. =)

    SvaraRadera
  4. Ja samma problem här, han höööör ingenting!!!! alltid jag som flyger på honom, blir ju liksom mitt problem när hon vaknar!!:)
    Jasså hon har den som toalett;) Det va 3 dar sen Nellie gjorde 2an.. Hon är inge vidare på det!

    SvaraRadera