21 aug. 2010

Dagens skratt:

I det senaste numret av "Mama" finns det en artikel som heter: "Vilken barnvagnstyp är du?" och så finns det massa alternativ. Eftersom vi har en Emmaljunga duo läser jag således vad som står "om mig" i Emmaljungakategorin och när jag läst fnissar jag för mig själv. Det stämmer faktiskt riktigt bra till stor del. Detta är vad som står:
  • "Du tänkte såhär: vi ska får en bebis. Vi kommer inte orka bära den överallt. Vi behöver en barnvagn. Sedan gick du till en affär som säljer barnvagnar och köpte den som såg mest ut som... en helt vanlig barnvagn.
    Du älskar hushållsost, falukorv och sirapslimpa. En gång ramlade du omkull och bröt benet för att du skrattade så mycket, det var när du provade ett plagg som var dekonstruerat.
    Om du skulle vara med i en dokusåpa skulle du karaktärisera dig själv som "ärlig och rak". Du har inga problem med att be om ketchup till ostron och du skulle aldrig drömma om att prata om vad vinet smakar - man dricker väl för att bli full? Likaväl som man köper en barnvagn för att köra sin unge i.
    Dina barn kommer inte bli några gnälliga typer som känner skillnad på parmesanens lagringstid när ni äter middag."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar