13 juli 2011

Onsdag!

En dag som inte blev som vi trodde. Dagen började med att sambon fick ett tråkigt besked och pga det fick han fullt upp hela dagen och åkte hemifrån direkt på morgonen.

Moa kom på att hennes snuttefilt var smutsig och slängde den helt enkelt ner den i toaletten....
Jag och Moa ville inte sitta här hemma i lägenheten och ruttna bort så när snuttefilten snurrat klart i tvättmaskinen packade vi ihop oss och åkte ut o busade med mormor. Åt lunch, gungade och lekte i sandlådan.
Moa trivdes som vanligt och resultatet upptäckte sambon när han kom hem. En fästing på Moas rygg....
Den är borta nu men tusan va äckliga de är.

En rolig sak som hänt är att jag hittat ett nytt objektiv till min systemkamera. Jag köpte min Canon kamera när jag väntade Moa för att kunna ta fina bilder på henne (och annat så klart) och jag har verkligen använt den mycket. Däremot har jag inte haft råd att köpa nått nytt och bättre objektiv än det standard 18-55 mm som följer med kameran. I dag har jag lyckats få tag på ett 18-200 mm objektiv till kanonpris och jag väntar med spänning på att få hem det.
Hoppas det hinner komma lagom tills vi åker till Kolmården nästa vecka.

1 kommentar:

  1. hörru pippi vad har du hittat för objektiv?? vad kostar de?? vi har ju lika kamera som dig.. vill också ha ett objektiv.

    SvaraRadera