3 juli 2011

Brand?

Natten utan Moa hemma blev allt annat än lugn. Kl 03 vaknar jag av att brandvarnaren går igång med ett öronbedövande tjut. Flyger upp ur sängen, säker på att huset står i lågor men finner allt precis som det brukar bara. Brandvarnaren tystnar av sig själv efter någon minut och sen är allt lugnt.
Konstigt och mycket obehagligt.
Sen vaknar jag kl 05 av att det åskar så fönsterrutorna skallrar.

Moa och mormor har haft en bra natt och nu var det full fart med lek och bus.
Moa har under någon vecka fått massa "prickar" på benen och rumpan. Det ser nästan ut som små finnar och först trodde vi det var insektsbett, sen funderade jag på om det var vattkoppor men nu är vi nästan säkra på att hon råkat ut för mollusker. Under natten sa mamma att det dykt upp några nya i nacken.
Mollusker är en virussjukdom som kan hålla i sig så länge som 3 år om man har otur. De finns ingen medicin eller botemedel för att få bort dem utan de är bara att gilla läget tills de försvinner av sig själv.
De smittar inte till andra så länge hon inte kliar sönder dem och de kommer i kontakt med andras hud. För tillfället är hon inte berörd av dem alls.

Vi hoppas att de försvinner betydligt fortare än om 3 år.
Nu ska jag åka till min lilla pluttunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar