2 sep. 2011

En ljus idé

Varje natt vaknar Moa. Hon behöver sin snutte och en napp för att kunna somna om.
Kolsvart i rummet. Vart är nappen? Letar, letar, letar. River runt i hela sängen. Känner under kudden, under täcket, under Moa.
&"%#¤%& napp, vart är du? 
Tills slut hittar man den på någon helt ologisk plats av sängen som typ fotändan alternativt får man se sig besegrad och hämta en annan napp.

Nu är det förhoppningsvis slut på det. I dag hittade jag lösningen:

Självlysande nappar!!!

Fantastiskt! Vi beställde ett 2-pack i samma sekund jag upptäckte att det fanns.

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad bra! Trots att han är så liten så lyckas han med att få ned nappen till typ fotändan.. man tycker dom ska ligga mer stilla som så små. Och sicket helvete det är att leta efter den!
    Var hittade du dom?

    SvaraRadera
  2. Det här inlägget har jag missat, hur är det möjligt!

    Men så är det oxå för oss, bara att jag ids inte söka napparna. Utan vi har dom på en hylla ovanför Knut, alla hans tuttar är där. Så när han vaknar på natten, känner jag ifall tutten är på kudden. Är den inte det, tar jag en ny från hyllan som har nästan 10 turrar där ;D men det var väldigt fiffigt med självlysande tuttar!

    SvaraRadera