22 maj 2011

"Mamma, mamma"

Moa har på ett år gått från en liten "klump" till en nästan 1 år gammal vilde med egen vilja, humör och "jävlar-annama"

Får hon inte som hon vill skriker hon och stampar med foten i golvet i ren protest.
Hon har i helgen börjat säga "Mamma" också. Eller hon har ju sagt det ett tag med då har jag inte vart hundra på att hon vetat vad hon sagt. Nu är jag helt säker på att hon hajjar att det är jag som är Mamma.
   Vill hon att jag ska bära henne kryper hon till mig, drar i mina byxor, gråter och säger "Mamma, mamma, mamma"
Just "mamma" säger hon bara när hon är trött, gnällig och/eller sur än så länge. Det ska bli härligt att höra det när hon är glad, som sambon får uppleva. Ett litet "pappapp" kan hon slänga ur sig bara hon ser honom.


♥ Underbara unge ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar