11 maj 2011

Bekymmer....

Det är helt galet vilket sommarväder det blev helt plötsligt. Vår termometer visar just nu 29 grader (dock har den vart i solen hela morgonen)
På dagens planering finns en promenad till affären. Moa behöver mer frukt. Ungen älskar frukt. Favoriter just nu är vindruvor, mango och nektarin. Man får vara nöjd så länge hon hellre vill ha frukt än godis och sånt. Om vi har tur kanske hon blir som sin mor. Jag äter hellre frukt än godis. Jo, faktiskt!

Jag upptäckte 2 problem igår när man är ute med Moa i sommarväder:
1. Hur tusan klär man Moa så hon inte svettas ihjäl men ändå är skyddad från solen? Jag körde på t-shirt (solkräm på armarna och i ansiktet), tunna leggings, strumpor o skor (måste skaffa sandaler) och solhatt. På vagnen hade jag parasollet som jag försökte vinkla mot solen så gott det gick. Hur klär ni era små?

2. Vad tusan ska jag själv ha på fötterna när jag är ute på promenad i värmen? Tofflor -för obekvämt om man går långt. Andra typer av sommarskor, tex tygskor, ballerina - Har inte hittat några jag inte får skavsår av. Gympadojjor - Varmt och inte direkt snyggt till shorts/kjol. Detta kan dock vara "Dagens I-lands problem"

1 kommentar:

  1. Igår hade My på sig en sommarklänning och små "trosor" Idag har hon trekvartsleggings och en t-shirt. Solhatt såklart. Och insmord på alla ställen där inga kläder täcker.
    Hon fick även vara barfota i vagnen, har inte hittat några bra sandaler än..

    Tror nog inte du kan göra det bättre än det du gjort! Förövrigt så är din Moa väldigt söt!
    Ha en bra dag / Fanny

    SvaraRadera