9 apr. 2011

Behöver tips

Lunchdags här hemma. Thaikycklinggrytan snurrar i micron as we speak. Moa är fortfarande kvar hos mamma men jag åker och hämtar henne när jag ätit. Har hunnit med att skriva klart storhandlingslistan och packa mina och Moas saker.
A och S bjuder nämligen på middag i kväll i Älmsta som en försenad födelsedagspresent till mig. Mycket trevligt! Eftersom det tillhör vin till middagen sover vi över.

Moa har börjat trassla med maten igen. Mycket oroväckande i och med att hon redan innan går upp dåligt i vikt. Det nya är att hon ska äta själv. Välling dricker hon bara lite av, gröten hade hon vägrat i morse hos mamma men hon pressade smörgås och banan som hon fick äta själv.
Nu gäller det för uppfinningsrika morsan att komma på bra mat hon kan äta själv och samtidigt försöka smita in lite puré i munnen när hon gapar.

Någon som har tips om bra och nyttig plockmat?

♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

  1. Oh No, inte bra Moa! En som matvägrar och en som hatar mat, klockers! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Sandris! Alltså när jag såg den där bilden, inte ens jag kände igen mig själv :O haha! Vi ska till lekrymden idag, åker vid 12 om ni ska med :D

    SvaraRadera
  3. Alltså Knut äter bara sin mat själv! För ngn månad sen så började han att putta bort skeden och då ides jag inte börja tvinga i honom maten, utan märkte att han blev hur glad som helst av att få äta maten själv! Så allt vi äter, äter han oxå själv :) i veckan åt vi spaggeti och köttfärssås, då fick han makaroner och köttfärssås. Visst blev det lite kladdigt, men det är bara att torka bort :) falukorv älskar han! Han hoppar i stolen när man sätter fram det åt honom :) det är bara att testa er fram, sätt fram mat åt henne och se hur hon reagerar :)

    SvaraRadera