1 okt. 2010

Gröt!

I dag har vi haft grötpremiär. Vi testade att ge henne mild havregröt från Semper. Reaktionen var väldigt lik banantesten. Tveksamt positiv.
Dock hamnade en hel del gröt utanför munnen. Ja, det hamnade gröt nästan överallt utom i munnen. På bordet, på hakan, i näsan, på hela mig, på Moas händer (eftersom hon mitt i allt skulle suga på tummen)

I morgon ska vi prova igen när hon inte är fullt så hungrig. Nu var hon jättehungrig och då blev hon frustrerad och nästan arg. Man såg på henne att hon tänkte: "Va tusan, jag är hungrig. Sluta ge mig det här konstiga kletet och ta hit min nappflaska"
Det tar nog ett tag innan hon hajar att man kan bli mätt på gröt också.
Har även påbörjat att vänja in henne på Babysemp 2 genom att byta ut en skopa i varje mål mot 2an.

Hon är så stor vår lilla tjej.

4 kommentarer:

  1. Vad kul med gröt :D När i Juni är Moa född? Knut blev ju 4 månader idag, så han har fått smaka palsternacka. Vi har även köpt den där gröten från semper som ni nu testat! Tänkte vi har en bvc sköterska som är emot att börja med mat, så jag kan inte fråga henne om ngt när det gäller mat...!

    Så vad har eran bvc sköterska sagt om mat och gröt. Tänkte det gick hur bra som helst med palsternackan idag, hur fortsätter vi nu då? Ger man större portion palsternacka imorgon eller? Du kanske inte kan det här så jättebra, men vi är ju i samma läge nu så tänkte att jag kan fråga hut du gör :D

    SvaraRadera
  2. Jag kan mycket väl tänka mig det.
    Jag blev Faster för första gången för ett år sen och har följt allt där väldigt noga så jag har en liten humm iaf ;)

    Jodå allt är bara bra med mig, lever livet så gott det går :)

    SvaraRadera
  3. Tack så hemkst mkt för ditt svar :D det var ju superbra svar :D

    Idag har Knut fått palsternacka till lunch igen och det gick lika bra som igår :D igår när vi gjorde palsternacka åt honom, frös vi ner i istärningslåda. Så vi tänkte att han får äta upp allt det först och sen börjar vi med ngn ny smak :)

    SvaraRadera
  4. Kikar runt på lite fler föräldrabloggar på bloglovin. Så kollar förbi här med.

    Va kul :) . Minns att de var jätte roligt att ge smakportioner :)

    SvaraRadera