7 mars 2010

Ovanlig men mycket bra!

Sa ju att jag skulle berätta om äventyret vid ljusterö.

Jo, jag, sambon och "Älmstaligan" var på en kryssning till Åland, eller det SKULLE vart en kryssning till Åland men efter ca 2 timmars färd stannade båten precis utanför Ljusterö och kaptenen informerade oss om att pga det rådande isläget hade de fått order om att inte åka längre ut utan att vi skulle ligga kvar där över natten.

Detta var vad man såg genom fönstret när båten stannade:

Dock var allt som vanligt med taxfree och liknande så oss gick det ingen nöd på. Jag tycker snarare att det var en av de bättre kryssningarna jag vart på (om man bortser från att jag var nykter) eftersom det inte gungade ett smack. Jag har annars lite problem med sjösjuka om jag är nykter ... ;)

Hur som helst, när vi vaknade dagen efter var det denna utsikt som mötte oss:


Trots att det såg ut som om vi var fastfrusna i isen hade båten inga som helst problem att komma loss och kl 1300 dagen efter vände båten och vi begav oss hem mot Sthlm igen.

Så det vart mycket riktigt en ovanlig kryssning men inget som störde. Det är ju inte resans mål som är grejen utan själva resan!

2 kommentarer: