30 mars 2010

Kyckliggryta recept!

Middagen i dag har bestått av en kyckliggryta med mango som är så otroligt god. Min mormor bjöd på den för några veckor sedan och jag var snabb med att sno receptet.
Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet. Har tyvärr ingen bild att visa, åt upp för fort ;)
Tack Mormor! =)

1 msk olja
1 msk smör
600 g kyckligfilé i bitar
½ tsk salt
1 krm peppar
2 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
½ msk soya
1-2 tsk sambal oelek
1 purjolök, strimlad
2 msk mango chutney
2 dl creme fraiche
1 färsk mango eller 150 g fryst mango

Hette upp olja och smör i en stekpanna eller gryta. Bryn kycklingen. Salta och peppra. Tillsätt vatten, buljongtärning, soya och sambal oelek. Sänk värmen och småkoka under lock 15 min.

Tillsätt purjolök, chutney och creme fraiche. Koka ytterligare 5 min. Skala mangon och skär den i bitar eller häll i den frysta mangon en stund innan serveringen.

Servera med ris eller quinoa och en sallad. Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar