11 apr. 2008

Kapris, nej tack!

Äntligen helg igen. Känner att jag verkligen behöver vila upp mig lite, vart en jobbig vecka på jobbet. Har en ny organisation som drar igång på måndag så det ahr vart sjukt mycket saker att göra och tänka på.
Ska avsluta denna fredag med lyxmat och vänner. Sambon står "as we speak" och svänger ihop "biff ala Lindström" med tomatbulgur. Är iofs liiite skeptisk eftersom det är kapris i biffarna och det är inte min favorit.
Då tänker du: Ja, men kan han inte göra biffarna utan kapris dårå? Nej, det kan han inte för då "blir det inte äkta" . Hehe, vilka ideér han har min karl. Tycker i alla fall att det är gulligt att han anstränger sig.

Senare blir det spelkväll med "de nyblivna bönderna" och deras lilla son. Ska bli skoj att se lillpyret igen. Va ju några veckor sen sist. Vem vet hur stor han har blivit sedan dess? Blir desutom första spelkvällen sedan pyret så dagsljus så vi får se hur det går. Om vi har tur så sussar han gott hela kvällen!

Dagens onödiga fakta: Världens längsta gata ligger i Toronto, Kanada. Den är 189 mil lång och heter Yonge Street. Efter lite letande och grävande i detta kom jag fram till att det tydligen inte riktigt stämmer längre. Fram tills 1998 stod Yonge Street listad som "världens längsta gata" i Guinness rekordbok men 1999 ändrades det. Tydligen så var Yonge Street en del av Highway 11 under mycket lång tid men under 90-talet ändrades det och vägarna separerades. Däremot så försöker tydligen Toronto fortfarande vinna turister på "världens längsta väg"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar