26 nov. 2012

Sömn...?

Klockan är strax 04. Jag gick och la mig kl 23. Detta är 3 gången lillungen käkar för denna natt och varje matning har tagit ca 45 minuter. Snittat kanske 4 timmars sömn per natt sedan Tuva föddes och aldrig mer är 3 timmar i sträck.

Detta mina damer och herrar är det negativa med amning. Ingen sömn och ingen avlastning av sambon. Han sover lika bra och mycket som förut samtidigt som jag förvandlas till en zombie.

I morgon (eller idag) är det måndag och jag är själv med båda barnen hemma heeeeela dagen. Yes! Livet är häääääärligt...

1 kommentar:

  1. Haha, Elliott käkade var tredje timme till han var ett år... därför jag slutade. Man funkar liksom inte riktigt i längden men man kan hålla ut fasligt länge ändå! :) Men kul att det funkar ändå med allt! Men fattar det där med att sova med Moa... vi gör likadant med E, han somnar i sin säng (eller hos mig i soffan och sen lägger vi in honom i hans säng...) men sen nån gång på natten så kommer han till oss. Och folk säger till mig att jag måste bli hårdare/striktare med det där då det inte funkar i längden. Men jag tycker det är SÅ mysigt! Vakna med världens gladaste leende i ansiktet kan ju inte bli bättre! :)

    SvaraRadera