28 maj 2010

Go Romania!

Så, nu när då inte Sverige är med i Eurovision i morgon och jag slipper heja på Sverige av ren "plikt" vilken låt håller jag på då?
Jo, jag har en självklart favorit: Rumänien! Mycket bra låt, tilltalade mig direkt när jag hörde den. Klockren scenshow med ett genomskinligt dubbelpianon och bra sångare.

Upptäckte just på Youtube att de dessutom har en riktigt imponerande video. Här nedan här ni både den och liveframträdandet från 2a repetitionen (hittade inget klipp från igår)





Heja Rumänien!

En tanke bara som slår mig, har Rumänien verkligen råd att ordna en festival nästa år eller blir det att Sverige får stå för en del av produktionen?
Kan iofs vara mina egna fördomar som dyker upp nu också. Rätta mig om jag har fel!

1 kommentar:

  1. Vi får verkligen hoppas att Island inte vinner i så fall, fast de har en bra låt. Dom lär INTE ha råd att arrangera något ESC. Och vem vill resa till ett land täckt av svart aska . . .

    SvaraRadera