6 sep. 2009

Söndagsfilosofi

Var ute i Älmsta igår och hade det trevligt. Tyvärr så var lillkillen lite krassligt så vi åkte hem och sov i stället för att göra som vi tänkt, sova kvar. Jag och Annika tog en svampplockarsväng och fick ihop en del så denna morgon startades med rostat bröd med smörstekta kantareller. Mycket gott!

Har hunnit med att städa lite här hemma och funderade då på hur det var när man var liten och man blev tvingad att städa rummet. Vet att jag tänkte då att "när jag blir stor ska jag minsann aldrig städa mitt rum om jag inte vill". Haha! Hur tänkte man då igentligen? Nu skulle man vara lycklig om man bara hade 1 rum att städa... och det är ju inte direkt så att man VILL städa lägenheten. Det är verkligen typ allt som var bättre när man var barn, förutom att man inte fick handla på systemet eller köra bil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar