9 sep. 2009

Edward, är han modern eller utslängd?

Vi har fått ett husdjur på mitt jobb. Det bor en igelkott vid vårt cykelställ på gården. Han har flyttat in under en upp och nervänd askopp (givetvis en relativt stor askopp, mer som en askhink)

Vi har döpt honom till Edward, Eddie the hedgehog!

Det vi alla frågar oss är hur Eddie kom dit. Min arbetsplats ligger mitt i Norrtälje centrum och det finns inte mycket till grönområden i närheten.
Min teori är att det är en mycket modern igelkott som helt enkelt ville bo mer centralt så han har nära hem när han vart och svirat på krogen. En annan teori som kommit upp är att han blivit utsläng av fru igelkott och fick ta det första bästa stället han kunde hitta. (Ja, vi utgår från att det är en kill-igelkott, ingen brud skulle bosätta sig under en askopp)

Detta är inte Eddie utan en helt random igelkott jag hittat på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar