23 maj 2009

The 90´s - ett försvarstal + Vapiano

Men åhhh va bra det va. Har skrattar så jag har ont i magen. Henrik Schyffert är så otroligt rolig att både lyssna och se på. Lova mig att ni kollar på SVT1 kl 2100 i kväll!!! Speciellt om ni är uppväxta på 80 och 90 talet.
När showen var slut (vi var ju på den tidiga 15:00 showen) hoppade vi på en buss för att ta oss till en restaurang. Även denna kan jag varmt rekommendera, Vapiano. En restaurang som serverar pasta och pizza. Själva restaurangupplägget är lite ovanligt dock. Det finns inga servitörer utan när man kliver in får man en meny och ett plastkort. Du väljer sittplats själv o när du kollat igenom menyn och vet vad du vill ha går du fram till en disk där du beställer din man direkt av "kocken". Han/Hon lagar till maten framför ögonen på dig och när allt är klart håller du upp plastkortet framför nån mojäng som registrerar din beställning. Samma sak gör du när du går till baren.
När du är klar går du helt enkelt till kassan, slänger fram kortet och betalar det du är skyldig. Hur smidigt som helst. Dock kan jag tro att eftersom det inte finns bordsbeställning kan det kanske vara jobbigt när det är för mycket folk.
Hur som helst, maten var fantastisk god. Jag åt en "FILETTO DI MANZO E RUCOLA" oxfilépasta med en massa härliga saker i. Restaurangen vi va på ligger på Sturegatan men det ska finnas en i gamla stan också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar